Woensdag 22 maart 2023 ochtend | Live presentatie Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Exclusief voor docenten van Het Clockhuys in Haren |
Vrijdag 2 juni 2023 11.00-12.30 | Introductiewebinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 22 september 2023 11.00-12.30 | Introductiewebinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 6 oktober 2023 11.00-12.30 | Webinar Leren leren... | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 3 november 2023 11.00-12.30 | Webinar De gemotiveerde leerling | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 24 november 2023 11.00-12.30 | Webinar Perfectionisme en faalangst | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 26 januari 2024 11.00-12.30 | Webinar Executieve functies | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 1 maart 2024 11.00-12.30 | Webinar Flow en meer... | Open voor muziekdocenten |
Geweest
2023 | ||
Vrijdag 10 maart 2023 11.00-12.30 | Webinar Flow en meer... | Open voor muziekdocenten |
4 maart 2023 0.00 - 12 maart 2023 23.59 | WijsjedeWeg neemt deel aan de 'Week van de hoogbegaafdheid' | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 20 januari 2023 11.00-12.30 | Webinar Executieve functies | Open voor muziekdocenten |
2022 | ||
Vrijdag 9 december 2022 11.00-12.30 | Introductiewebinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 25 november 2022 11.00-12.30 | Webinar Perfectionisme en faalangst | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 4 november 2022 11.00-12.30 | Webinar De gemotiveerde leerling | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 30 september 2022 11.00-12.30 |
Webinar Leren leren... | Open voor muziekdocenten |
Zondag 25 september 2022 ochtend en middag |
Bijdrage aan de ledendag voor vereniging ESTA | Exclusief voor leden van de ESTA |
Woensdag 21 september 2022 20.00 - 21.30 |
PILOT Webinar Eerste Hulp Bij Oefenen | Open voor muziekdocenten en ouders van muziekleerlingen |
Vrijdag 9 september 2022 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 10 juni 2022 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 4 maart 2022 11.00-12.15 |
Webinar Flow en meer... | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 18 februari 2022 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 21 januari 2022 11.00-12.15 |
Webinar Executieve functies | Open voor muziekdocenten |
2021 |
||
Woensdag 13 januari 2021 - 13.30-14.00 |
Webinar Hoogbegaafd begrijpen | MBO OA Alfa-College Groningen |
Vrijdag 5 maart 2021 - 11.00-12.15 uur |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Exclusief voor KunstKwartier |
Vrijdag 9 april 2021 - 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Exclusief voor Kunstencentrum In de Klinker |
Vrijdag 16 april 2021 - 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Exclusief voor Cultuurcentrum Hogeland |
Woensdag 21 april 2021 - 14.00-15.00 |
Webinar Talentontwikkeling | Exclusief voor CBS De Wegwijzer Bellingwolde |
Vrijdag 21 mei 2021 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 11 juni 2021 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 27 augustus 2021 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 17 september 2021 11.00-12.15 |
Webinar Leren leren... |
Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 8 oktober 2021 11.00-12.15 |
Webinar De gemotiveerde leerling | Open voor muziekdocenten |
Maandag 1 november 2021 15.00 - 16.30 |
Webinar Creativiteit en intensiteit in het spel van het jonge kind | WijsjedeWeg is te gast in het webinar Het kind in de groep van Expertgroep Ontwikkelingsvoorsprong. Exclusief voor deelnemers van de module Aanbod en Aanpak |
Vrijdag 12 november 2021 11.00-12.15 |
Webinar Perfectionisme en faalangst | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 10 december 2021 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
“Maar zo kan het OOK hoor!!!”
Karlijn (6 jaar oud) speelt 5 maanden blokfluit. We doen een leuke Ragtime. Het gaat goed, we swingen de pan uit samen. Dan ineens draait ze het kopstuk van haar fluit...
Ik ben meteen alert, want dit kan 2 dingen betekenen: of ze heeft er ineens genoeg van en vindt het tijd om de les te beëindigen, of er komt iets speciaals…
Nou, ik kan je vertellen: het werd iets speciaals! Ze speelt met dezelfde passie en muzikaliteit nogmaals de Ragtime, maar nu met haar hand onder het kopstuk... Met gemak zoekt ze de juiste toonhoogte. Een kind totaal in flow....
I ❤️ them…
Heb jij ook 'een Karlijn' op les?
En wil je meer weten over hoe je hoogbegaafde leerlingen in ‘flow’ kunt brengen tijdens jouw muzieklessen? Kom dan op 10 maart 2023 naar de webinar ‘Flow en meer…’.
Wil je liever eerst laagdrempelig kennis maken met WijsjedeWeg? Tijdens de Week van de Hoogbegaafdheid van 4-12 maart 2023 kun je de de opname van de introductiewebinar ‘Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen!’ bekijken voor slechts 15 euro (normaal 25 euro).
‘Het is zo gezellig als je zo bent! Laat dat alsjeblieft ook eens bij anderen zien!’ zei ze.
Ze zette me aan het denken. Ze had het over Geert.
Geert ‘is’ een spraakwaterval. Over vanalles wil hij vertellen. Voor we aan de muziekles beginnen laat ik hem lekker spuien en ik geniet van zijn sprankelendheid.
En Geert ‘is‘ ook nog anders. Toen ik hem voor het eerst op les had, kon ik echt niet vermoeden dat hij een heleboel tijd later zo’n gezellige prater zou zijn… Want zodra er iemand anders binnenkomt gaat zijn spraakwaterval uit. Dan zie ik opeens weer het kind voor me dat voor het eerst op les kwam: zo stil, zo observerend, zo serieus.
Met haar opmerking gaat ze (wie dan? Doet er niet zo toe) voorbij aan Geert zijn diverse uitingsvormen van ‘zijn’ en aan zijn eigen manier van veiligheid creëren. Want kennelijk kijkt Geert graag de kat uit de boom. Pas als hij zich veilig voelt komt hij los.
Heb jij ook ‘een’ Geert op les?
Vraag jij je ook wel eens af wat je nou precies voor dit kind kunt betekenen? Of hoe je hem nog wat beter kunt bereiken tijdens je les? Of wat voor verwachtingen je eigenlijk kunt hebben van hem?
Tijdens de Week van de Hoogbegaafdheid van 4-12 maart 2023 kun je op een heel laagdrempelige manier kennis maken met WijsjedeWeg. Snuffel rond op deze website voor meer info.
‘Maar juf, dat KAN ik helemaal niet!‘
Les 1: Sterre probeert iets uit, iets wat ze nog nooit eerder gedaan heeft. En het lukt haar niet…. Voor het eerst van haar leven lukt iets niet in één keer. Ze begrijpt precies wat ik van haar vraag. Maar haar handen krijgen het niet meteen voor elkaar. Haar gezicht vertrekt, bijna kijkt ze al boos.
Het is me meteen duidelijk dat de woorden ‘oefenen’ en ‘proberen’ haar onbekend zijn. En dat falen haar bijna fysiek pijn doet.
Op deze eerste les realiseer ik me dat ik alles uit de kast mag halen om haar door deze moeilijke ervaring heen te helpen. Van Sterre mag niks piepen, moet alles klinken, mag niks mislukken en fouten maken is vreselijk. Als er teveel niet lukt speelt Sterre voor clown.
Gelukkig wil Sterre heel graag muziek maken en houdt ze nu al van haar instrument. Bovendien is ze een doorzetter. Thuis oefenen lukt wel en trots laat ze op de tweede les zien wat ze inmiddels kan. Maar het hele scenario herhaalt zich bij de volgende leerstap. En de volgende, en de volgende.
Heb jij ook ‘een’ Sterre op les?
Vraag jij je ook wel eens af wat je nou precies voor haar kunt betekenen? Hoe je haar toch een nieuwe uitdaging kunt gunnen, zonder dat je nou net teveel van haar vraagt? Hoe je kunt voorkomen dat ze faalangst gaat ontwikkelen?
Tijdens de Week van de Hoogbegaafdheid van 4-12 maart 2023 kun je op een heel laagdrempelige manier kennis maken met WijsjedeWeg.